Diabetes is volksziekte nummer 1. Een miljoen Nederlanders hebben diabetes, waarvan 90 procent type 2. Nog eens zo’n 750.000 hebben een hoog risico om diabetes type 2 te krijgen. Van hen krijgt een derde binnen 6 jaar ook daadwerkelijk die diagnose te horen.

De Nederlandse Diabetes Federatie is de koepel die mensen met diabetes, zorgverleners en onderzoekers verenigt. De federatie zet zich in voor een duurzame diabeteszorg die ook op de lange termijn van hoge kwaliteit is, toegankelijk voor iedereen en optimaal doelmatig.

De NDF Zorgstandaard is van oudsher de norm voor goede diabetespreventie en -zorg . De NDF is bezig om kwaliteitscriteria te formuleren voor verschillende onderdelen van deze zorgstandaard. Om de kwaliteit van zorg te verbeteren, de zorg persoonsgerichter te maken en innovaties in te kunnen passen. Een van de speerpunten is ouderen met diabetes. Vanwege de start van bovengenoemde trajecten zoeken wij per direct een

Beleidsmedewerker (0.8 - 1 fte)

Focus in de functie ligt op het inhoudelijke ontwikkeling van een multidisciplinaire kwaliteitsstandaard Diabeteszorg voor ouderen met (pre-)diabetes, die voorziet in de behoeften van de doelgroep en wordt gedragen door het veld. Belangrijke aspecten daarbij zijn:

• Het monitoren van relevante inhoudelijke, beleidsmatige en innovatieve ontwikkelingen op het kruispunt van diabeteszorg en ouderenzorg
• Het betrekken van de leden van de NDF en andere stakeholders ten behoeve van multidisciplinaire ontwikkeling, draagvlak en op termijn succesvolle implementatie
• Kennis-, proces- en netwerkmanagement

Onze nieuwe collega: we zijn op zoek naar een inhoudelijk sterke netwerkbouwer die zich herkent in de volgende functie-eisen:

• Opleiding op HBO+/WO-niveau
• Minimaal 3 jaar ervaring in een vergelijkbare functie
• Kennis van en ervaring binnen de gezondheidszorg
• Netwerk in en kennis over de ouderenzorg is een pré
• Aantoonbaar verbindend vermogen in complexe situaties

Wij bieden
Een uitdagende baan in een ambitieuze organisatie en een dynamische omgeving. Een open en plezierige werkomgeving, waarin ruimte is voor eigen initiatief en verantwoordelijkheid. De functie betreft in eerste instantie een aanstelling voor een jaar.

De Nederlandse Diabetes Federatie valt niet onder een specifieke cao, maar hanteert eigen Algemene Arbeidsvoorwaarden alsook een eigen salarissysteem. Het salaris m.b.t. deze functie varieert van € 3400 tot max. € 4000 (full time). Definitieve inschaling is afhankelijk van kennis en ervaring.

Nadere informatie
Nadere informatie is verkrijgbaar via Heidi van Vugt:
www.diabetesfederatie.nl

Heb je interesse in de functie?
Mail dan uiterlijk 5 september 2017 je sollicitatiebrief en CV naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.