Omdat de huidige voorzitter aan het einde van zijn zittingsperiode vertrekt is de NDF op zoek naar een nieuwe voorzitter.
Hieronder de vacaturetekst.

Wij zijn de Nederlandse Diabetes Federatie, de koepel van het diabetesveld. Een alliantie van 39 partijen (patiëntenvereniging, zorgverleners, onderzoekers en marktpartijen) die zich met elkaar sterk maken voor persoonsgerichte diabeteszorg en preventie, die van hoge kwaliteit is en blijft én toegankelijk voor iedereen. Daarvoor zijn we actief op tal van fronten, in intensief contact met een groot netwerk van stakeholders en experts.

Wij zijn op zoek naar een nieuwe voorzitter:
een ervaren bestuurder die zich wil inzetten voor een sterke NDF in het krachtenveld van zorg en gezondheid.

De zorgsector staat voor grote uitdagingen. Met de ruim 1 miljoen mensen met diabetes die Nederland telt en de epidemische toename van het ziektebeeld gelden die uitdagingen zeker ook voor het diabetesveld. Als koepel van het veld speelt de NDF een cruciale rol in het aangaan van die uitdagingen, het adresseren van knelpunten, het denken over oplossingen en het ontwikkelen van duurzame innovaties.

Aan de lidorganisaties van de NDF is gevraagd wat voor voorzitter bij deze complexe opdracht past. Daaruit kwam het volgende beeld naar voren: de nieuwe NDF voorzitter is iemand
• Die als vertegenwoordiger van het diabetesveld met gezag spreekt binnen de zorgsector
• Die goed op de hoogte is van wat er leeft en speelt binnen de federatie en bij haar leden
• Die op een verbindende manier lidorganisaties weet te betrekken bij de strategische ontwikkeling van een toekomstbestendige NDF

De voorzitter van de NDF fungeert als onafhankelijk voorzitter. Van haar of hem wordt verwacht dat zij / hij zich actief en proactief inzet voor een dynamische federatie. Als taken worden genoemd: de voorzitter
• Geeft leiding aan een productieve bestuurlijke agenda
• Trekt daarvoor samen op met de medewerkers van het bureau, met name ook de directeur
• Vertegenwoordigt de NDF met verve en zet zich als boegbeeld actief in voor reputatie, zichtbaarheid en positionering van de NDF

De NDF heeft het hybride werken omarmt, waarbij we zowel vanuit huis als in het Huis voor de Gezondheid in Amersfoort werken. Gedacht moet worden aan een tijdsimpact van 16-20 uur per maand, flexibel in te delen. Naast een reis- en onkostenvergoeding is er sprake van een vergoeding passende bij de aard en omvang van de organisatie.

Mocht deze tekst je interesse hebben gewekt, aarzel dan niet om te reageren. Uiterlijk 12 oktober. De gesprekken vinden plaats op dinsdag 18 oktober.

Direct solliciteren: stuur je motivatiebrief en CV naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Wil je eerst contact: NDF bestuurslid Doreen Boeijen gaat graag in gesprek. Je kunt een afspraak maken door te bellen naar 033 448 08 45 of te mailen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.